Postanowiliśmy od czasu do czasu, czasami i w wolnej chwili, opowiedzieć Państwu, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami sali polonistycznej 230. Była godzina wychowawcza, a my, jak często bywa - czy u Was też? - bach... polski. Zaczęło się od pytania zapisanego na tablicy: Entuzjazm i radość dają siłę, która może zmienić ludzi i świat. Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem? Uzasadnij. Podyskutowaliśmy, a później - piszemy. Gdy przeczytaliśmy nasze prace okazało się, że wszyscy mamy podobne doświadczenia. Lubimy osoby radosne i energiczne. A później pani profesor opowiedziała zasłyszaną historię o Mistrzu i jego uczniu:
Uczeń zafascynowany pozytywną energią swojego Mistrza pyta go:
- Mistrzu, co masz w głowie?
Na co ten odpowiada:
- Dwa walczące ze sobą psy. Białego i czarnego.
- I który, Mistrzu, pies wygrywa?
- Ten, synu, którego lepiej karmię.
Więc zaraz zaczęliśmy zastanawiać się, czym karmić naszego białego psa. Oto nasze pomysły:
- Otaczać się pozytywnymi ludźmi.
- Czytać i oglądać optymistyczne, piękne książki i filmy.
- Pomagać innym.
Na to pani profesor:
- Skoro tak to przejdźmy do utworu o radości.
I wtedy podręcznik, rzutnik, analiza, interpretacje Do Radości Schillera - normalka, a na koniec krótki śpiew.
I było radośnie!
klasa 2LOa (MC)
Świetne!!!! Kwintesencja tego, jak pięknie i skutecznie wkręcić uczniów! Nic tylko się uczyć od najlepszych! Brawo MC!
OdpowiedzUsuńZ belferskimi pozdrowieniami. D. O.