Klasa druga omawia literaturę i sztukę okresu romantyzmu. W ich podręczniku znajduje się obraz E. Delacroix "Wolność wiodąca lud na barykady". Ponieważ często mówiliśmy o funkcji sztuki, więc na zasadzie kontaminacji zrodziły się w mojej głowie takie dziwne pytania.
SZTUKA? wiodąca lud na barykady.
Sztuka WIODĄCA LUD? na barykady.
Sztuka wiodąca lud NA BARYKADY?
- CZEGO oczekujmy od sztuki, która prowadzi lud na barykady?
(Sprzeczali się o to Słowacki z Mickiewiczem) - CZY oczekujemy sztuki, która wiedzie lud na barykady?
(Motywy tyrtejskie) - CO jest barykadą, czego trzeba bronić?
(Wiedzieli wszyscy) - CZY romans polityki i sztuki może być udany?
(A to już odwołania do współczesności)
Będzie o czym rozmawiać jutro na lekcji.
M.C.

a inna polonistka późnym wieczorem zamieszcza ten wpis na blogu :)
OdpowiedzUsuń